Saturday, March 31, 2012

Lecithin dan Omega : Bantu bakar lemak untuk kurus? *


Hari ini ramai yang buat pesanan Lecithin terutama dikalangan ibu-ibu yang mula menghadapi masalah kehilangan bentuk badan yang asal. Ditambah selepas melahirkan dan menyusukan anak, ada segelintir ibu yang menghadapi masalah berat badan yang berlebihan selain bentuk yang mengembang.


Bolehkah ibu menyusu mengambil Lecithin? Boleh baca artikel saya sebelum ini DI SINI.

Selain Lecithin, satu lagi yang bagus diambil dan sesuai untuk penyusuan ialah Omega.
Namun tahukah ibu2 terutama yang mengambil Omega dalam memastikan DHA susuibu dapat dibekalkan dengan baik, ia juga membantu meningkatkat kolestrol baik HDL dalam badan? Maka dengan ini ia juga secara tidak langsung membantu membakar lemak! Maka ianya baik untuk ibu dan juga bayi!

Antara lecithin dan omega apa bezanya? Jika dua-dua ini bagus untuk bakar lemak, mana satu patut saya pilih? Saya bagi anologi yang sangat mudah. Jika anda hendak ke Penang dari Kuala Lumpur, ada dua cara yang kita tahu, sama guna cara darat iaitu kereta  atau udara, iaitu kapal terbang. Jika naik kapal terbang memang jimat masa dan kita pun tak penat, namun kos dia memang besar. Berbanding naik kereta, mungkin kita perlukan masa lebih lama namun kos dia juga sedikit ringan.



Maka balik pada individu, kemampuan setiap orang berbeza. Even kita tahu, mereka yang ada lebihan rezeki sanggup bayar kat Pusat Kecantikan untuk dapatkan bentuk badan yang menawan. Balik pada kita, mana yang kita mampu dan sanggup usahakan.

Apa kata seorang customer saya ?

"Alhamdulillah, saya dah dapat bentuk badan spt before. Sangat happy la kak! Omega tu rasanya lagi bagus dari Lecithin. Berbaloi la walau mahal tapi result dia superb! Lecithin slow pada saya. Nasib akak suggest omega dan herblax...memang cepat la slim! Suka!!!! Saya kurangkan lecitin cuma maintan alfalfa mcm akak ajarkan. Anyway! Thank you so much akak! Saya na order lg dua botol omega tau! Suami pulak nak!"

 Alhamdulillah, beliau dah cuba Lecithin dan merasakan kesannya lambat dan tidak seperti yang diharapkan dan saya sarankan beliau menambah Omega dan Herb Lax dan selepas 4 minggu, selain dari terus amalkan Lecithin dan Alfalfa. Saya juga pesan agar beliau terus bersenam, minum banyakkkkkkkkkkk [ nak menunjukkan banyak] air masak, makan banyak buah potong setiap hari. Alhamdulillah, beliau telah berjaya.

Jika ada yang tanya saya macam mana nak kurus? Saya memang sarankan kawal makan, bersenam, makan banyak serat seperti buah dan sayur, kurangkan minum ais nanti perut buncit, dan banyakkan minum air masak. Antara punca kegemukkan ialah banyak minum air manis. Pengambilan supplement sekadar membantu mempercepatkan lagi proses pengurangan berat badan.


Personally saya memang makan dua-dua ni, antara sebabnya ialah 

Lecithin : membantu elakkan kembung perut, mudah untuk membuang, kilatkan rambut dan kuku, bakar lemak.

Omega : Untuk elakkan masalah pelupa, bagus untuk jantung, tingkatkan HDL dalam darah dan bagus untuk chest agar tak mudah diserang selsema.

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk ini, boleh email saya.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



Kredit .anakkuwiraku.


nak order?
Emel hudazuluia@yahoo.com
sms/call 0148248369
pm d fb Huda Shaklee

0 comments:

Post a Comment

 
;